איך לבחור חברה לבניית אתרים

 

 

המדריך לבחירת חברת בניית אתרים

תהליך החיפוש אחר בונה אתרים מתאים אינו כה פשוט. להלן טיפים חשובים בחיפוש אחר בונה אתרים מקצועי ומהימן לבניית האתר המיועד.

1. מוניטין -

סיכוי טוב שפרילנסר או חברה לבניית אתרים היא איכותית ורצינית כאשר יש באמתחתה לקוחות שהם חברות או גופים שנחשבים רציניים. הסיבה היא שבד"כ חברות אלה יבחרו בקפידה רבה חברת בניית אתרים שתבנה להן אתר ייצוגי הכי טוב שאפשר. חברת בניית אתרים איכותית צריכה להיות בעלת רזומה של עשרות אתרים מהם תוכלו להתרשם. בדקו שאתם מתחברים לסגנון העיצוב של אתרים אלה. מומלץ אף להתקשר בהמשך למספר לקוחות שלהם בכדי לחזק או לסתור את הרושם שהתקבל מהחברה.

בעלי תקציב מוגבל המעוניינים באתר פשוט יכולים לנסות לאתר בוני אתרים איכותיים ללא ותק שעדיין לא הספיקו לבנות לעצמם מוניטין ומציעים את שירותיהם במחירים אטרקטיביים יותר. בכל אופן, כשהמטרה היא בניית אתר רציני, החיפוש אחר איש או חברה כזו בתחום זה שבו יש גם הרבה 'לא מקצועיים', יטמון בחובו הימור וסיכוי לבעיות.

2. התמחות -

בדקו שיש גם לבונה האתר ניסיון מוכח בבניית אתרים מסוג האתר אותו אתם רוצים לבנות (חנות מקוונת, בלוג, פורטל וכו).

3. אמינות -

בד"כ חברה עם מוניטין תהיה גם אמינה, אך כדאי להפעיל כאן גם את האינטואיציה. חשוב לבחון זאת טוב אם אפשר ע"י שאלות דרך הטלפון ואף דרך פגישה פנים אל פנים. היתקלות באי דיוקים או חצאי אמיתות הם מתכון בטוח להפתעות לא נעימות בהמשך הדרך. עשו צעד אחורה כשאתם פוגשים אדם שמתפאר, משבח את יכולתו ומבטיח הבטחות ללא שום בסיס מוכח.

4. תעריפים קבועים -

מומלץ לבקש או לעבוד עם אדם או חברה להם תעריפים לכל שלב שקשור להקמת האתר - עיצוב, תוכן, בנייה, אחסון, קידום, שיווק, תחזוקה, הדרכה ותמיכה.

בחירה בבונה אתרים אשר ייתן הערכת מחיר כללית ולא מפורטת, תהיה בעלת סיכוי סביר להתעסקות עם הוצאות לא צפויות, על דברים שכביכול לא סגרתם עליהם, בהמשך תהליך הקמתו של האתר.

5. כימיה ותקשורת -

אתם צריכים לדעת הכי טוב איך אתם רוצים שהאתר שלכם יראה (במידה ואינכם יודעים, בצעו אפיון לאתרכם).

בונה אתרים איכותי אמור להבין את רצונותיכם וליישם אותם באתר. במידה ותהיינה לו הסגות או הצעות לשיפור, הוא בוודאי ימליץ לכם מה לעשות. בונה אתרים אשר ידחוף אתכם בכוח לעבר המלצותיו למרות הסתייגותכם, עדיף יהיה לשחרר אותו מהעבודה על האתר שלכם.

בכדי להקל על תהליך ההסבר של מה אתם רוצים באתר, מומלץ מאוד להעביר אל בונה האתר דף של אפיון האתר שלכם. לאחר מכן, שהוא כבר יודע בערך מה אתם רוצים קיבעו פגישה ושוחחו איתו על הפרטים.

6. האם האתר בשליטתכם -

גם אם מצאתם בונה אתרים אמין לדעתכם, מומלץ מאוד לבקש ממנו מתן אפשרות לשלוט באחסון האתר שלכם (למקרה ותחליטו לקחת שליטה עליו) דרך בקשת פרטי הכניסה לשרת האחסון שלו, גם אם זה כרוך בתוספת תשלום מסוימת. בקשה זאת מטרתה למנוע קשיים ולעיתים אף נזקים במידה ומסיבה כלשהי אתם מחליטים לעזוב או לעבור חברה.

אפשר גם לבדוק אפשרות של קבלת קבצים מעודכנים של האתר לגיבוי על פי בקשה.

לקבלת רקע ועלויות של חברות לאחסון אתרים מומלצות גשו מכאן.

7. בנוסף חשוב לבדוק עם בונה האתר -

• שהאתר מותאם לכל סוגי הדפדפנים החשובים כיום (אם מדובר בטמפלט שהורדתם לאתר, יהיה עליו לבדוק אם הוא תומך בהם).

• בדקו כמה סקיצות או סבבי תיקון ושיפור מתאפשרים במסגרת העלות הבסיסית.

• וודאו מיהו איש הקשר שלכם אליו תוכלו לפנות לגבי הבהרות ובקשות שתמיד צצות בתהליך הבנייה.

• עלויות תחזוקה ופיתוח לאחר סיומו. עלות הדרכה לאתר בעל מערכת ניהול תוכן דרכה תוכלו לעדכן תוכן טקסט ותמונות בעצמכם (מערכת ניהול תוכן הכרחית בעיקר לבעלי אתר דינאמי בו יש צורך בעדכונים תכופים כחנות מקוונת למשל).

• היציאה לדרך עם לוח זמנים מוסכם בכתב.

8. עוד לפני שאתם ניגשים לחפש בונה אתרים...

בכדי לקבל תמונה ברורה של מה אתם רוצים מבונה האתר, חשוב לבצע אפיון לאתר שלכם. מדריך מסודר זה על תהליך אפיון האתר יכול לחסוך לכם שלבים יקרים אותם סביר להניח שתידרשו לבצע בכל מקרה בהנחיית החברה דרכה אתם בונים את האתר.

 

הערות:

• אם אתם בונים על הגעת לקוחות אלכם בעיקר דרך גוגל, עליכם לקחת בחשבון שקידום אמיתי של האתר בגוגל יצריך מכם השקעה כספית משמעותית נפרדת (וגם סבלנות), מומלץ לבחור חברה אשר מתמחה בזה (עם קבלות) בכדי להוריד את הסיכוי לאכזבה שכרוכה בבזבוז זמן וכסף רב.

לתשומת לבכם - לקדם את האתר בגוגל לעמוד הראשון כל חברה יכולה לעשות בקלות יחסית, אך השאלה היא באילו מילות חיפוש? מילות חיפוש אותן מקישים בגוגל גולשים רבים מאוד, תחרות רבה עליהן וההגעה לעמוד הראשון בהן (וההישארות בו) לא פשוטה בכלל.

לקבלת רקע על קידום אתר בגוגל לחצו כאן.

• בד"כ יהיה עליכם לדאוג לתוכן המילולי של האתר. לתוכן השפעה מכריעה על איכות האתר, אך לרובינו זוהי מטלה לא קלה ולעיתים אף יותר מזה.

לבניית תוכן האתר תוכלו להיעזר במדריך לכתיבת תוכן האתר או לשכור את שירותו של איש מקצוע (קופירייטר). בכדי לא לבזבז סתם כסף ואף גרוע מזה - בכדי לא לגרום לנזק, בדקו היטב שאתם שוכרים את שירותו של קופירייטר איכותי, בעל ניסיון מוכח ומוניטין.

 

לסיכום:

בחרו מספר חברות אשר מצאו חן בעינכם ועשו רשימה, מה כל אחת נותנת והמחיר שלה, לבסוף עשו השוואה בין התמורה למחיר של כל אחת מהן ובחרו את זו המתאימה ביותר בשבילכם.

בהצלחה.

נושאים נוספים שכדאי לעיין בהם:

 

מדריך רישום דומיין

בחירת שם דומיין ורישומו הוא השלב הראשון בהקמת אתר אינטרנט, לעיתים עוד לפני שאנו יודעים איך האתר יראה. הדומיין הוא שם ייחודי של אתר ברשת האינטרנט אשר מבדיל אותו משאר האתרים. דומיין בנוי מצירוף של אותיות ומספרים שבאים אחרי ה - www, ונרכש דרך חברות המוסמכות לכך ע"י אנשים פרטיים, עסקים, חברות או ארגונים במטרה להקים אתר אינטרנט.

מדריך אחסון אתרים

מדריך זה מאגד את חברות אחסון האתרים המומלצות ביותר בארץ ובחו"ל, בכדי לתת לכם תמונה כוללת וברורה על שירותי אחסון אתרים דרך חברות שהן מהמובילות בשוק. אחסון אתרים הינו עסק גדול מאד ברחבי העולם, והתחרות בו רבה. חברות רבות מספקות שירותי אחסון אתרים מצוינים, וחלקן פחות... כשאתם בוחרים שרותי אחסון אתרים, כדאי שתהיה לכם הבנה בסיסית בנושא.

מדריך עיצוב אתרים

עיצוב אתר נכון הוא השילוב של אומנות ומענה לצרכיו של הלקוח. על מנת שנוכל להביא לקוחות ולהשאיר אותם באתר שלנו, הוא צריך להיות בעל עיצוב ייחודי, מעניין ומשרה אוירה של נוחות. לעיצוב האתר השפעה מכרעת על הגולש - עיצוב נעים לעין ומושך משפיע על ההרגשה של הגולש וגורם לו לרצות להמשיך לגלוש. וההפך, עיצוב לא נוח או לא אסטטי יגרום לגולש לרתיעה, והוא עלול להעדיף לעבור לאתר הבא.

 

 

 

300X250_01 Fotolia